להתנדב עם ילדים בקניה

להתנדב עם ילדים בקניה

קניה הממוקמת במזרח אפריקה נחשבת למדינה הענייה במשאבי טבע, אך כזו בה ניתן להצביע על תהליכי ליברליזציה חיוביים בשני העשורים האחרונים. עם זאת, עדיין קיימים במדינה אזורים בה הילדים אינם זוכים ליהנות מאותן מעטפות בריאותיות, חינוכיות ותרבותיות להן זוכים ילדים אחרים ברחבי העולם.

אחת ממסגרות ההתנדבות לילדים הבולטות בקניה היא נקראת Huruma Children's Home. בית הילדים "הורומה", הנמצא בגבעות נגונג המרוחקות כ-30 ק"מ מעיר הבירה ניירובי ובמרחק נסיעה של פחות מארבע שעות, מופעל על ידי משפחה מקומית ובו נמצאים יותר ממאה ילדים יתומים אשר רובם איבדו את הוריהם בשל מחלת האיידס ומחלות אחרות.

בית הילדים נפתח בסוף שנות ה-80 וכולל בתוכו בית ספר שבו מורים מתנדבים והוא מאפשר לילדים במקום לרכוש השכלה כמו כל בית ספר אחר במדינה. בית הילדים נהנה כמובן מתרומות הזורמות אליו ומאפשרות לו להתקיים ולהשיג מימון לצרכים היומיומיים של הילדים, בין אם במזון, ביגוד וצעצועים.

איך ישראלים יכולים להתנדב בקניה?

עבור ישראלים הרוצים להגיע ולהתנדב במקום ניתן, כאמור, לשמש כמורים באחד מבתי הספר במקום (לרוב במסגרת התנדבות רחבה שתכלול לפחות שנת לימודים אחת), לעבוד במסגרת התינוקיה, בהפעלת מערכות המחשוב וכמובן בטיפול שוטף של הילדים. ההתנדבות במקום איננה כוללת שום תשלום מצד המתנדבים כשהמשפחה המפעילה את המקום מתעקשת על כך.

ישראלים שהתנדבו במקום יודעים לספר על מסגרת שבה חוויית ההתנדבות היא בהחלט יוצאת דופן וזאת למול העובדה שמפעילי המקום הם משפחה פרטית ורחבה המעניקה לכל מתנדב תחושה חמה ומשפחתית, שבה המתנדבים זוכים להכיר את הדמויות שבה הכרות מעמיקה ומשמעותית.

על מנת להתרשם יותר לעומק מהמסגרת אליה אתם מגיעים ניתן כמובן לבקר באתר האינטרנט של "הורומה" ולהתרשם מהפעילות במקום, להכיר את המשפחה ואת מי שעומד בראשה וכמובן לדלות פרטים נוספים שחשוב לכם לדעת.

סגירת תפריט